22.6.14

Det finns en tid
en varg
ett hopp
I skogen
Där bort
Susar ett steg
Vandrar en vind

Gatan är skitig
Framför en grind

ögon som möts
sluts lite grand. Korsar varann.
Kanske möts vi bakom en tall?
Undrar ändå
Vart fan jag har hamnat:
hur många barr ska jag samla
hur många gånger ska jag ramla

Bett 
Kliar
men saften är säv
gnuggar min hud mot barken
mmm, sträv

En myra innanför kragen
och smultron i magen

En stor vacker stock.
Stockar.
och stenar.
Alla goda grenar.
Ingen slipper här fram, 
förrän hon säger,
men kan du säga mitt namn ?!

Osynligt barn
Hon rör ingen alls;
kottar och stickor, 
dockor och trams

Nu kluckar vattnet, brusar mot en strand.
Bäckar som porlar, läsk mot en tand.
jag bränner en fotsula, när jag vandrar på sand.
Skär mig på en sten, 
när jag kliver iland.

Måne, måne, stig upp om du kan
jag älskar dig måne

Kom får du höra mig yla ibland